Weken werk heb je er ingestoken, en toch lukt het niet om alles rond te krijgen. Een laatste vergunning, een artiest die op het laatste moment afzegt, er zijn ondanks al je inspanningen redenen genoeg waarom een evenement alsnog niet door kan gaan.


Indien een evenement geannuleerd of verplaatst wordt is communicatie van het grootste belang.


Informeer als allereerst je ticketkopers. Dit doe je via een nieuwsbrief die wij voor je opmaken. 


Je dient de ticketkopers actief te benaderen, dus een berichtje op de website of facebook pagina van je evenement is niet voldoende. Wanneer je het eerste bericht uitzet naar je ticketkopers, voorkom je een heleboel vragen van de kopers. Dit bespaart zowel jou als ons veel werk.

Gelijktijdig met de nieuwsbrief naar je kopers, kun je andere partijen inlichten over de annulering van je evenement. 


Pas nadat je iedereen hebt geïnformeerd, plaats je een bericht op je website / social pagina's en haal je de verkooppagina's offline.


--------------


ANNULEREN


Indien je evenement wordt geannuleerd zullen de bezoekers terugbetaald moeten worden. Wij adviseren je altijd om de ticketgelden inclusief servicekosten terug te betalen aan de consument, zodat je een nette financiële afhandeling hebt met je fans.


Het volgende proces starten we in werking:

1. Als eerst stellen we een nieuwsbrief op naar de kopers.

2. Na jou akkoord wordt de nieuwsbrief verstuurd

3. Ticketgelden worden volgens afspraak binnen 30 dagen retour gestort aan de ticketkopers.

4. Er volgt een financiële afrekening tussen de organisatie van het evenement en Ticketpoint.


--------------


VERPLAATSEN


Indien je evenement wordt verplaatst, ontvangen de bezoekers de keuze om:

* Ofwel het evenement op de nieuwe datum te bezoeken

* Ofwel hun betaalde ticketgeld retour te ontvangen


Wij maken een informatiemail op waarbij we de bezoekers deze keuze geven. Afhankelijk van de opzet van je evenement kunnen de kopers hun huidige tickets behouden, of zullen ze op enige wijze nieuwe tickets moeten ontvangen. 


Het volgende proces starten we in werking:

1. Als eerst stellen we een nieuwsbrief op naar de kopers.

2. Na jou akkoord wordt de nieuwsbrief verstuurd

3. Ticketkoper geeft zijn of haar keuze door aan Ticketpoint

4. Eventuele verplaatsingen worden verwerkt en eventuele terugbetalingen worden binnen 30 dagen retour gestort aan de ticketkopers.

5. Er volgt een financiële afrekening tussen de organisatie van het evenement en Ticketpoint.