Om diverse redenen kan het nodig zijn dat je scanmedewerkers extra informatie nodig hebben tijdens het scannen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat bezoekers hun tickets vergeten zijn, of dat de QR-codes op de tickets onduidelijk zijn geprint of door slecht weer onleesbaar zijn geworden. We hebben hiervoor een heel handige functionaliteit ontwikkeld, waarmee de scanmedewerkers direct de QR-codes van de tickets van bezoekers kunnen oproepen.


Deze functionaliteit is beschikbaar op:

* Telefoon

* iPAD

* Computer / Laptop


De organisator van het evenement ontvangt een inlog waarmee het volgende kan worden gedaan:

1. Ga naar ticketpoint.app

2. Log in met het toegewezen mailadres en wachtwoord. Eventueel is een  nieuw wachtwoord aan te vragen via de functie  Wachtwoord Vergeten.

3. Er opent nu een scherm met de titel Bestellingen

4. Rechts in het scherm staat een zoekbalk met de tekst Zoek bestellingen

5. Typ hier een zoekcriteria (je kunt zoeken op naam, mailadres, straatnaam, postcode, woonplaats etc).

6. Er verschijnt een lijst met alle orders van deze persoon. In deze lijst zie je rechts direct staan of deze order VOLLEDIG betaald is (in het groen), of dat deze order INCOMPLEET betaald is (rood). Controleer dus als eerst of er een juiste betaling plaats heeft gevonden.

7. Door op de order te klikken opent de order en zie je welke tickets erin zitten. Hoeveel tickets, voor welke plaatsen, en welke QR-codes erbij horen. 


De QR-codes zijn direct vanaf het scherm scanbaar. 

De plaatsbewijzen zijn (indien iemand de tickets is vergeten) direct te noteren of fotograferen. 


Miiddels bovenstaande functionaliteit denken wij het scannen aan de toegangsdeur nog eenvoudiger te maken.


Bijlage 1:

Stap 6: de lijst met orders en betaalstatussen.

Bijlage 2:

Stap 7: De order zelf met daarin prijstype, rang, stoelnummers en QR code.




Tabs met extra informatie

Er zijn een aantal tabs met extra informatie beschikbaar. Hieronder een uitleg van de diverse tabs:

* Tickets: Deze tab toont visueel de belangrijkste ticketinformatie van deze order (QR-code, eventnaam, datum, tijdstip, locatie, prijs, rang en evt stoelomschrijving.

* Contact: Deze tab bevat de contactgegevens van de koper

* Klantenservice: Deze tab bevat een koppeling met ons klantenserviceportaal. Indien consument via klantenservice met ons gecommuniceerd heeft, is dat hier inzichtelijk. Je ziet bijvoorbeeld een aanvraag voor een wijziging of verplaatsing.

* Logs: Hierin zie je wat er met de gehele order gebeurd is. Indien de acties door de consument zelf online zijn uitgevoerd is er geen gebruiker toegevoegd. Indien de actie door een van onze medewerkers is gebeurd, staat bij gebruiker aangegeven wie welke actie heeft uitgevoerd.