Wij leveren bruikbare inzichten voor de inzet van Social Media

Iedereen kan snel een post op Facebook maken en deze boosten. Fout!! jammer van het budget.

Bij Ticketpoint denken wij na over de post, het plaatje, de titel en de tekst voor dat we een post maken.


Boosten is leuk voor je likes maar het levert geen conversies op. 

Wij maken verschillende advertenties en testen welke advertentie het beste scoort (a/b testing). 

Is het advertentie met plaatje 1, 2 of 3 of met de lange of korte tekst, 4, 5 of 6? 

Op welke plaats in Facebook scoort de advertentie het beste? Links, rechts of toch in het midden? 


Hoe boeien wij jouw likes, zetten we gamification op (spelletje), moet de post een keer humor bevatten of willen we de mening van de bezoeker weten. Kortom we boeien de doelgroep! Maar eerst analyseren wij de doelgroep om te weten welke posts het beste scoren en wat het beste tijdstip is om te posten. 


De belangrijkste voordelen


Data van bezoekers van voorgaande event(s) zijn niet alleen geschikt voor nieuwsbrieven maar kan ook in Facebook geïmporteerd worden en hiermee kunnen we direct op adverteren, ook kunnen we Look A Likes vinden met dezelfde interesse dan jouw bezoekers en hierop adverteren.

Kortom wij zoeken de doelgroep zelf op!


Hoe gaan we te werk?
o   We bepalen samen de doelstellingen;
o   We stellen een budget vast;
o   Inrichten contentkalender (in overleg): dit biedt een overzicht van de ingeplande posts;
o   Analyseren berichtbereik en doelstelling;


Facebook campagne (posts)

Het plaatsen, opmaken, timen van posts voor interacties.

Het bedenken van post; interactie, conversie, gamification, prijsvragen, likes, delen.

Het inrichten van het projectmanagement systeem voor interne communicatie.


Adverteren op Facebook

Eenmalige opzet en inrichting van Facebook campagnes

•Opzetten/inrichten Facebook campagne

•Bereik campagne: in overleg

•Targeting op basis van demografische en geografische gegevens doelgroep

•Mogelijkheid to thet targeten met een klantenlijst, customaudience (met e-mailadressen) 

•Maximaal 2 Facebook advertentievarianten

•Koppeling Google Analytics

•Module is exclusief het noodzakelijke klik budget (advertentiebudget)

•Campagneplanning: maandag t/m zondag


Maandelijkse investering voor de service en onderhoud

•Beheer en management van de campagnes 

•Onderhoud en optimalisaties aan de campagnes

•Maandelijkse rapportage met daarin de campagne resultaten


  • Bij de Facebook advertentievarianten wordt gebruik gemaakt van Facebook advertising en de Facebook Carrousel
  • Indien gewenst kan dit aangevuld worden met Facebookremarketing.
  • De banners (JPEG) voor de campagne kunnen door Ticketpoint worden aangeleverd tegen een meerprijs van € 25,00 p/u