Benut onze data optimaal door het inzetten van nieuwsbriefcampagnes


Wat houdt een nieuwsbriefcampagne in?

Een nieuwsbriefcampagne is een groot onderdeel van de online marketingcampagne rondom een evenement. Voordat een evenement in openbare verkoop gaat vindt er van tevoren eerst een voorverkoop plaats die gericht is op de fans en eerdere bezoekers van het evenement. Tijdens deze voorverkoop sturen wij in totaal drie exclusieve nieuwsbrieven die dus alleen voor deze doelgroep is bestemd, hierdoor stimuleer je de verkoop n raakt men gestimuleerd om eerder een ticket te kopen.


De nieuwsbriefcampagne bestaat uit:

1. Teaser (vb. start voorverkoop)
In de teaser worden de fans erop geattendeerd dat ze gebruik kunnen maken van een zeer exclusieve voorverkoop van een evenement. Hierdoor worden zij getriggerd om direct een ticket te kopen. Tijdens de voorverkoop wordt er vaak gebruik gemaakt van een bepaalde korting.  Door meteen te beginnen met een grootse aankondiging staat het evenement direct op de kaart.

2. Remail #1 (vb. laatste 3 dagen)
Deze mail sturen we ongeveer drie dagen voor het einde van de exclusieve voorverkoop opnieuw naar de fans die op dat moment nog geen ticket hebben gekocht.

3. Remail #2 (vb. laatste dag)
Deze mail wordt één dag voor de sluit van de voorverkoop verzonden naar de fans die op dat moment nog geen tickets hebben gekocht. Hiervoor wordt vaak het onderwerp gebruikt:


Over welke data beschikken wij?

Wij zijn vanaf het begin af aan begonnen met het verzamelen van grote hoeveelheden data.  We hebben onze data ingedeeld in verschillende labels, omgeving en evenement, zodat nieuwsbrieven altijd naar consumenten wordt verstuurd die volgens ons geïnteresseerd zijn in het evenement.  Wanneer wij een nieuwsbrief versturen verrijken wij het klikgedrag nogmaals met interesses zodat we heel specifiek consumenten kunnen bereiken met de juiste interesse. Onze datakwaliteit is up to date, onderhouden en wij geloven in datasegmentatie. Wij beschikken over meer dan 1 milj. data met gemiddeld 2,3 interesses.


Waar houden wij rekening mee bij de opmaak van een nieuwsbrief?

– Layout: het moet in één oogopslag duidelijk zijn wat de nieuwsbrief inhoudt;
– Onderwerp: we zorgen voor een pakkend onderwerp wat de consument triggert om de nieuwsbrief te openen;
– Tekst: deze maken we kort, bondig en pakkend. We gebruiken een pakkende titel en plaatsen de juiste call to actions in de tekst. Alleen de belangrijkste informatie wordt in de nieuwsbrief geplaatst, en de belangrijkste woorden worden dikgedrukt;
– Call to Action: Onze oranje buttons vallen op. Zo zien die lezers in één oogopslag waar ze tickets kunnen bestellen.
Alles is klik-baar: elke afbeelding of button is klik-baar en worden óf naar de detailpagina voor meer informatie geleid óf naar de pagina waarop ze direct tickets kunnen bestellen.


Hieronder vind je twee voorbeelden van onze nieuwsbrieven. Je kunt ervoor kiezen om een nieuwsbrief te versturen in een Ticketpoint template (links) of in een eigen template die wij speciaal voor je kunnen inrichten (rechts).