Om de verkoop van je evenement zo succesvol mogelijk te maken dient er op de website en social media van zowel de promoter, locatie en artiest(en) duidelijk vermeld te worden wanneer het concert is en waar je tickets kunt bestellen.


In het geval van de promoter, locatie en artiest(en) moeten de volgende punten toegepast worden met een opvallende 'bestel tickets' button of call to action: 

  • Het evenement dient op de website toegevoegd te worden met een duidelijke call to action
  • Het evenement moet op Facebook toegevoegd worden
  • Op Facebook worden er posts geplaatst over het evenement, line up locatie etc.

Onze ervaring is dat het geen enkele zin heeft om "zomaar" in verkoop te gaan, zonder dat je gestart bent met een marketingcampagne of bovenstaande activiteiten hebt uitgevoerd. Zorg dus eerst dat je evenement goed vindbaar is, en start pas daarna de verkoop.


Je kunt per verkooppunt een aparte verkooplink opvragen via [email protected] of er zelf een maken. Op deze manier kunnen we in de Google Analytics rapportages optimaal meten welke campagnes het beste scoren.