Upsell

Wij bieden de mogelijkheid om naast het kopen van een ticket, ook een ander -gerelateerd- product aan de bezoeker aan te bieden. Dit noemen we een upsell. Bijvoorbeeld een parkeerkaart voor een evenement, of muntjes voor een festival. 


Laten we deze laatste als voorbeeld nemen. Als klant koop je naast de toegangskaart tot het evenement ook alvast muntjes. Na betaling ontvang je het ticket én de voucher om muntjes te halen. Deze voucher levert de klant in bij een stand op locatie en krijgt hiervoor het aantal muntjes. Dit scheelt wachtrijen, en creëert bij vrijkaarten een commitment. ( Ik heb al muntjes gekocht, zonde om niet te gaan ).


De upsell en het entree ticket kunnen worden aangeboden in één bestelmodule:


Ook kunnen we de landingspagina (de pagina waarop de klant beland wanneer de betaling van de tickets is afgerond) instellen. Dit kan bijvoorbeeld de pagina van de CD van de artiest zijn, of de Facebook-pagina van het evenement. Op deze manier bereik je meteen de potentiële kopers. Bezoekers van een evenement zijn gevoeliger voor gerelateerde producten.


Bundel

Een bundel is een verzameling van verschillende tickets. Dit kunnen verschillende tickets zijn van één evenement, of van diverse evenementen. 


Family Pack

Voor Disney On Ice hebben we een family pack ontworpen. Hierin zat de toegangskaart, een bak popcorn en het programmaboekje. De klant ontving hiervan drie vouchers: 1 van van toegangskaart, 1 van de popcorn en 1 van het programmaboekje. Deze vouchers konden de bezoekers op locatie inleveren, voor het product. Deze vouchers zijn apart in te richten met scanning en te scannen met de smartphone.


Passe-Partouts

Voor meerdaagse evenementen kunnen we Passe-Partouts aanmaken. Dit zijn bundels voor verschillende dagen, met een financieel voordeel voor de klant. Ook voor Passe-Partout ontvangt de klant voor elke dag één toegangsbewijs. Tijden en locaties kunnen per dag verschillen, zo kunnen we de informatie per dag aanpassen. We zien een trend dat de vouchers en toegangskaart via de smartphone worden gescand. Bezoekers kunnen gemakkelijk swipen tussen de verschillende tickets/vouchers.


Webshop

Ticketpoint heeft haar eigen webshop, waar verschillende producten worden aangeboden: CD's, DVD's, merchandise. Wij verzorgen de gehele fulfillment. Dit zijn alle processen die in gang worden gezet vanaf het moment dat de klant op  Bestel  klikt. Het product wordt aangeboden in onze webshop. Je zit zo dichtbij de doelgroep, want iemand die een kaartje koopt voor een evenement, is een potentiële klant om een product van de betreffende artiest(en) te kopen. We kunnen de pagina van het product bijvoorbeeld instellen als landingspagina, zoals bij de Upsell staat omschreven. 


1. Voorraden: Wij beheren de voorraden van alle producten. Deze monitoren wij en vullen we aan.


2. Verzending: Wanneer er een product is besteld en betaald, wordt het product vanuit het kantoor van Ticketpoint verstuurd. Hiervoor betaald de klant de verzendkosten.


3. Customer Care: We verzorgen de customer care van klanten die vragen hebben over hun bestelling, bezorg- en betaalwijze etc. Deze vragen worden gemonitord en afgehandeld in ons klantenservicesysteem.


4. GFK: Producten die verkocht worden in onze webshop, tellen mee en zijn dus bepalend voor de officiele hitlijsten.