Met de Scan app kun je gemakkelijk toegangscontrole uitvoeren voor tickets; hardcopy, E-tickets en mobile tickets. 

De Scan App is beschikbaar voor iOs en Android en is gratis te downloaden. 



Installeren van de app

Via de app store of Google Play kun je de app “Ticketmatic” downloaden.Installeer deze app op je telefoon. Wij vragen je de app ook weer te verwijderen na scanning van je evenement.

Let op dat de juiste app gedownload wordt. Het icoontje van de app bestaat op dit moment uit 2 groene vierkantjes (icoon rechts).


De app is zeer gebruiksvriendelijk, ook wanneer je geen ervaring hebt in het scannen van tickets. 


Kenmerken van de app:

  • Na het initializeren van de app met jouw account, kun je het evenement selecteren waarvan je de barcodes en tickets wil scannen;
  • De app zet alle geldige barcodes van het betreffende evenement voor je klaar. Dit heeft verschillende voordelen:
    •  Het scannen van de tickets gaat snel omdat de app geen connectie hoeft te maken met de server;
    •  De Scan App werkt ook wanneer het internet uit valt;
  • Terwijl je aan het scannen bent, synchroniseert de app continue met de servers dus je kunt meerdere scanners tegelijkertijd gebruiken;
  • Ondersteunt zowel 1D als 2D barcodes;
  • Je kunt met je smartphone de tickets scannen, middels de camerafunctie
  • Scannen is mogelijk bij meerdere ingangen tegelijkertijd, selecteer welke tickets je toegang wil verlenen tot welke ingang;


Via Ticketpoint ontvang je de inlog gegevens voor de app:

  •  Inlog mailadres

  • Inlog password

  • Vul je eigen naam in

  • Vervolgens selecteer je het evenement waarvoor je gaat scannen. Nu worden alle barcodes automatisch gedownload.

  • Selecteren van het evenement Barcodes worden geladen.

zodra de scanner klaar is voor gebruik krijg je dit scherm

via de mobiel klik je op camera en bij een scanner gebruik je de knop op het pistool.

Je hoeft niet te wachten en kan meteen doorscannen.





De app geeft duidelijke meldingen wanneer:


  • Een barcode geldig is:



  • Een barcode al eerder is gescand:


  • Een barcode is niet geldig: 


  • De uit-scan modus is gemakkelijk te herkennen aan de blauwe kleur:



    


  • Een foutmelding wanneer je een barcode wil uit-scannen, die nog niet gescand is:


  • Een foutmelding wanneer een barcode wel geldig is, maar niet bij de juiste ingang wordt gescand:



Extra Instellingen


Via het tandwieltje rechts boven in het scherm zijn extra instellingen beschikbaar. De volgende functies zijn hier beschikbaar:

Scan Mode

Standaard staat de scanner ingesteld op “Entry” scanning, waarmee alleen toegang gescand wordt. Eventueel is hier de scanner te
wisselen om ook “exits” te scannen. Hetzelfde ticket kan
daarna weer als “entry” gescand worden. Gebruik dit

bijvoorbeeld als mensen tijdelijk het terrein verlaten omlater weer terug te keren.



Ticket types

Standaard worden alle beschikbare ticket typesgeselecteerd. Hier kun je bepaalde prijstypes uitsluiten of selecteren. Wanneer je bijvoorbeeld een aparte VIP-entree hebt en daar alleen VIP-tickets toegang wilt verlenen, kun je hier het ticket type VIP selecteren. Let op: alleen de voor jou evenement aangemaakte tickettypes zijn selecteerbaar.

Log

Klik in het settings scherm (zie vorige afbeelden) rechtsboven op “log” om te zien wat de reden van de foutmelding van een ticket is. Wanneer er een roodscherm verschijnt bij de scanning staat daar de foutmelding ook al weergegeven.Mogelijke foutmeldingen:

“invalid code”: QR code niet bekend voor dit evenement. Controleer goed op de datum van het evenement, of dat iemand mogelijk een herprint heeftaangevraagd.
“Code already scanned”: Dit ticket is eerder al gescand en heeft eerder al toegang gegeven voor dit evenement. Controleer goed of er niet een 2e persoonprobeert binnen te komen met hetzelfde ticket.


  • In de app kun je gemakkelijk de rangen selecteren die bij jouw scanner (ingang) gescand moeten worden. 

    Zo kun je een indeling maken in VIP's, Pers, Entree en Crew. De app herkent de barcode dan wel als geldig, maar geeft de melding dat de persoon niet bij de juiste ingang is.

  • Je kunt per ingang codes importeren zodat je onder andere de bezoekersinstroom kunt reguleren, en ervoor zorgt dat elke bezoeker in het juiste vak komt. VIPs, krijgen bijvoorbeeld een aparte ingang, net zoals de crew, pers en de reguliere entree.


    Voorbeeld: Je organiseert een evenement en dit evenement heeft deze ticket types:
    A: VIP
    B: Pers
    C: Crew
    D: Entree

    Op locatie zijn deze ingangenimporteer per ingang de barcodes per ticket type die je wil kunnen scannen
    Ingang 1: A (VIP)
    Ingang 2: B (Pers)
    Ingang 3: C (Crew)
    Ingang 4: B & D (Entree & Pers)
    Ingang 5: B, C, D (Entree, Pers & Crew)

  • Selecteer per scanner welk ticket type je wil kunnen scannen: 

Onze scanners

Tijdens het scannen van barcodes kun je in één oogopslag zien of de barcode geldig is, en/of welke foutmelding er gegeven wordt.

Op het scherm zie je het aantal gescande ticket/totaal te scannen.