Je ontvangt van ons via het mailadres reserveringen@ticketpoint.nl de vraag je te registreren voor onze Ticketmatic omgeving. Wanneer je deze registratie uitvoert, heb je zicht op je verkoopdashboard. Hierop vindt je de actuele verkoopstand van je evenement, welke je op ieder moment van de dag realtime kunt raadplegen.


Let op: Gebruik voor registratie de registratielink. Nadat je de registratie hebt uitgevoerd kun je via een computer inloggen op www.ticketmatic.nl om het verkoopdashboard in te zien. Om het dashboard op je telefoon te zien dien je in te loggen via apps.ticketmatic.com.

Verkoop je meerdere evenementen tegelijkertijd? Dan is na registratie nog slechts 1 dashboard zichtbaar. Laat ons weten dat je de registratie hebt voltooid, zodat we je overige evenementen ook kunnen toevoegen aan je dashboard.

 

Op het verkoopdashboard zie je de volgende gegevens:

* Overzicht van het totaal verkochte, gereserveerde, in basket, vrije en geblokkeerde tickets.

* Overzicht van het aantal tickets wat per dag verkocht is. Zie hier direct of je marketing en social media acties geleid hebben tot extra verkoop.

* Cumulatief overzicht van het aantal verkochte tickets per dag. Zie hier direct of je op schema loopt om tegen het einde van de verkoopperiode uitverkocht te zijn.

* Overzichtsbalk met verkochte tickets, gereserveerde tickets en tickets in bestelling.

* Indien je een evenement hebt met meerdere rangen / contingenten, dan zie je onderaan het dashboard nog de verkoop per rang / contingent.



In het dashboard zijn bewust geen financiële gegevens verwerkt. Op deze manier is het dashboard ook te delen met de locatie van je evenement, of met de artiesten. Wil je een uitgebreide financiële rapportage ontvangen? Vraag deze dan aan via support@ticketpoint.nl .


Wij houden zelf dagelijks jou verkoopstand bij. Mocht je vragen hebben over de verkoopstand, of speciale marketing of social media acties uit willen zetten om de verkoop te stimuleren, laat dit dan gerust aan ons weten. Wij kunnen ondersteuning bieden in deze acties.


Een verklaring van de begrippen uit het dashboard:

Sold Tickets
Onder de Sold tickets vallen alle verkochte tickets. Het is een totaal van alle verkochte tickets waar geld tegenover staat.  
Complementary Tickets
Dit zijn de verstuurde vrijkaarten (de gratis tickets, relatiekaarten, fysieke verkoop). Kortom alle tickets waar in onze administratie een € 0,- bedrag tegenover staat.

Reserved Tickets
Aantal tickets die wel zijn gereserveerd, maar nog niet zijn betaald. Dit komt bijvoorbeeld voor bij telefonische reserveringen, waarbij de betaling niet op hetzelfde moment plaats vindt als de reservering.
In basket
Dit zijn de tickets die op dit moment bij een online bestelling in het winkelmandje zitten zijn.        
Free Tickets    
Het aantal tickets wat nog beschikbaar is

Locked Tickets
Het aantal geblokkeerde en onbeschikbare tickets